Společnost JaHan s. r. o., internetový prodejce včelařských potřeb na webové stránce: www.jahan.cz (dále jen "Poskytovatel záruky") se sídlem v Praze 4, Česká republika, IČ: 24816191, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, spisová značka: AZ C 176911, zastoupená jednatelem: Jiří Jansa, předkládá svým zákazníkům v souladu se směrnicí Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/771 o některých aspektech týkajících se smluv o prodeji zboží, které se vztahují pouze na hmotné movité věci, které jsou zbožím (dále jen "Směrnice"), Zákonem č. 89/2012 Sb. nového občanského zákoníku (dále jen "ObZ"), následující
Prohlášení o obchodní záruce
Poskytovatel záruky ve smyslu ust. § 2114 ObZ poskytuje svým zákazníkům-spotřebitelům, kteří uzavřeli kupní smlouvu v období od 01. 01. 2002, záruku za jakost zboží v délce 2 let a za podmínek obchodní záruky, uvedených v tomto prohlášení.
Pokud se prodávající a spotřebitel dohodnou na jiné lhůtě, než je uvedeno na obalu, např. u včelích produktů, je rozhodující dohoda prodávajícího a spotřebitele.
Definice ve smyslu Článku 2 Směrnice
-
Zbožím jsou veškeré hmotné movité předměty, měli by splňovat požadavky dohodnuté mezi prodávajícím a spotřebitelem v kupní smlouvě. Mezi tyto požadavky patří množství, kvalita, druh a popis zboží, jeho vhodnost pro určitý účel, jakož i dodání zboží s dohodnutým příslušenstvím a pokyny. Podle článku 6 Směrnice musí zboží splňovat subjektivní požadavky na shodu a podle článku 7 Směrnice objektivní požadavky na shodu již v okamžiku dodání spotřebiteli. Nesoulad může být způsoben také nesprávnou instalací zboží, pokud:
» instalace je součástí kupní smlouvy a byla provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost, nebo
» instalaci, kterou měl provést spotřebitel, provedl spotřebitel a nesprávná instalace byla důsledkem nedostatků v návodu k instalaci, který poskytl prodejce. -
Funkčností je schopnost zboží plnit své funkce s ohledem na svůj účel.
-
Obchodní zárukou je jakýkoli závazek prodávajícího nebo výrobce vůči spotřebiteli přesahující záruční povinnost prodávajícího, vyplývající ze zákona a spočívající v tom, že mu vrátí zaplacenou cenu nebo. že zboží vymění, opraví, nebo zařídí jeho servis, pokud zboží neodpovídá údajům, nebo jakýmkoli jiným požadavkům, které se netýkají splnění zákonných podmínek.
-
Trvanlivostí je schopnost zboží zachovat si požadované funkce a výkonnost při obvyklém používání.
Podmínky obchodní záruky
-
V souladu s ust. § 2115 ObZ začíná běžet záruční doba pro obchodní záruku.
» od dodání zboží kupujícímu;
» pokud bylo zboží odesláno na základě smlouvy, začíná běžet od dodání zboží do místa určení;
» pokud má být zakoupené zboží uvedeno do provozu jinou osobou než prodávajícím, začíná dvouletá záruční doba běžet až ode dne uvedení zboží do provozu;
» pokud kupující objednal uvedení do provozu do tří týdnů od převzetí zboží a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost k provedení servisu, začíná dvouletá záruční doba běžet dnem převzetí zboží kupujícím. -
Územní rozsah obchodní záruky je v rámci České republiky.
-
Pokud se na zakoupeném zboží vyskytne vada, závada nebo poškození v období 2 let od data v jednom z případů uvedených výše v odstavci 1, poskytneme vám v rámci obchodní záruky jednu z následujících služeb dle našeho uvážení:
» bezplatnou opravu zboží, resp.
» bezplatnou výměnu zboží za rovnocenné zboží.
Důležité upozornění: Obchodní záruka vás neomezuje v uplatnění zákonné záruky stanovené zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník v případě vad, poruch, poškození u prodávajícího a máte právo ji bezplatně využít. Práva z vadného plnění ve smyslu ObZ vůči nám nejsou tímto Prohlášením o obchodní záruce dotčena. -
Na oznámení vad, škody a uplatnění práva z vadného plnění se přiměřeně použijí ustanovení § 2172 a 2173 ObZ.
-
V případě poškození zboží se obchodní záruka nevztahuje na:
» běžné opotřebení;
» nesprávné nebo nevhodné zacházení;
» nedodržení bezpečnostních opatření;
» použití síly (např. údery)
» pokusy o opravu svépomocí
» povětrnostní vlivy (teplo, vlhkost atd.). -
Předpokladem pro uplatnění reklamace zboží s obchodní zárukou je posouzení vadného, poškozeného zboží, které nám zašlete na adresu uvedenou v tomto prohlášení. Zajistěte, aby se zboží při přepravě nepoškodilo, a to tak, že jej bezpečně zabalíte. Ke zboží přiložte kopii faktury, abychom mohli zkontrolovat, zda byla dodržena dvouletá lhůta. Bez kopie faktury můžeme reklamaci zamítnout. Zboží můžete přinést také osobně. V případě oprávněné reklamace vám nevzniknou žádné náklady na dopravu, uhradíme vám veškeré náklady spojené se zasláním zboží k nám.
-
Zboží s obchodní zárukou vyřizujeme zdarma. Poskytovatel záruky uhradí veškeré náklady na dopravu. Pokud je pro zaslání zboží nutné provést jeho demontáž za poplatek, nese poskytovatel záruky rovněž náklady nezbytné na demontáž.
V případě uplatnění obchodní záruky kontaktujte poskytovatele záruky na adrese kamenné prodejny:
Včelařské potřeby Jahan s. r. o.
Újezd pod Troskami 65,
CZ - 512 63 Újezd pod Troskami
Česká republika.
Tel.: 737 440 616
E-Mail:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Dostupné: v srpnu 2022